Saturday, August 20, 2016

Cara Menangani Bau pada Faraj dengan alami

Cara Menangani Bau pada Faraj dengan alami. Bau yang terjadi pada faraj seringkali terjadi pada kaum wanita. Bau pada faraj disebabkan oleh bermacam hal seperti penyakit berjangkit seksual, pertumbuhan bakteria, jangkitan oleh kulat, iritasi serta kebersihan yang buruk. Nah, jika bau pada faraj ini terjadi, maka haruslah difikirkan bagaimana penyelesaian untuk menangani masalah tersebut. Berikut cara semula jadi yang boleh dilakukan untuk menangani bau pada faraj:

Cara Menangani Bau pada Faraj Dengan Semulajadi


Cara Menangani Bau pada Faraj dengan alami

1. Buah Oren
Buah oren ternyata juga boleh membantu melawan jangkitan, timbulnya bau dan iritasi pada daerah kewanitaan dengan lebih aktif. Kandungan vitamin yang dimiliki oleh oren adalah kekayaan vitamin iaitu vitamin C yang akan membantu menguatkan pada sistem kekebalan serta menghilangkan racun pada seluruh bahagian tubuh. wal hasil, siste kekebalan pada tubuh pun akan bertambah baik dan tubuh mampu melawan bakteria ataupun kman berbahaya pada daerah faraj. Sebaiknya kamu juga lebih rajin dalam mengambil macam dari buah-buahan seperti oren, anggur, nanas dan lain sebagainya guna membantu melawan kemungkinan jangkitan yang berlaku pada saluran kencing.

Baca Faedah Kulit Oren yang perlu anda tahu

2. Minyak Pokok Teh
Kandungan pada minyak pohon teh adalah sifat antikulat dan antiseptik yang berfungsi untuk membasmi bau tak sedap pada daerah faraj. Petik beberapa minyak pohon teh kemudian mencairkan dengan air. Setelah itu pakai untuk membasuh dan membilas daerah kewanitaan. Cara lain adalah dengan menambah kedalam air yang akan digunakan untuk mandi kira-kira 3-4 titis disertai 3 cawan dari cuka pada sari epal yang murni, kemudian pakai untuk berendam di dalamnya kira-kira ½ jam. Lakukan cara ini sejumlah 3 atau 4 kali dalam seminggu, maka sumbangan terhadap penyingkiran bau pada faraj akan segera terlaksana.

3. Epal
Epal boleh digunakan untuk melakukan perlawanan bau pada faraj melalui cuka sari pada epal tersebut yang mengandungi bakteria semula jadi. Cara ini adalah cara yang mudah untuk membasmi tak sedapnya bau pada faraj dengan menuangkan cuka sari apel pada air hangat kedalam bak mandi. Kemudian mulailah ritual mandi dalam masa setengah jam berendam. Hal tersebut akan membantu mengembalikan faraj oleh kualiti asid semula jadi mereka sehingga bau tak sedap akan segera pergi. Lakukan hal tersebut 4-5 kali seminggu guna melakukan keputusan cepat.

4. Air
Cara seterusnya adalam dengan meminum air yang cukup, sekurang-kurangnya air minum yang dimakan kira-kira 8 gelas setiap harinya. Sebuah fakta membuktikan jika tubuh mempunyai mineral yang cukup maka akan bebas oleh bermacam daripada masalah kesihatan. Dengan minum air, maka secara berkesan tubuh akan membuang bakteria dan racun yang berbahaya.

Baca Tips Diet Dengan Air Putih

5. Bawang Putih
Bawang putih mempunyai sifat antibiotik yang boleh membantu dalam menangani bau pada faraj. Bawang putih ini boleh Dikonsusi secara mentah mahupun mtang secara rutin setiap harinya. Kamu dapat memakan satu hingga dua ulas ketika perut masih dalam keadaan kosong dan ditambah dengan segelas air suam. Sifat baik pada bawang putih ini adalah anti cendawan yang boleh membantu melakukan perlawanan terhadap jangkitan yang disebabkan oleh cendawan sehingga tubuh dapat menyingkirkan bakteria yang jahat.

Demikian tips menangani yang dilakukan dengan menggunakan bahan semulajadi yang digunakan untuk menghilangkan bau pada wilayah faraj diatas sangatlah dianjurkan sebagai penyelesaian dari masalah yang sering terjadi pada organ intim kewanitaan. Dengan menggunakan bawang putih, air, epal, minyak pokok teh serta buah oren, diharapkan dapat membantu menangani bau tak sedap yang mengganggu keselesaan wanita.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon