Thursday, August 11, 2016

Tips Diet Dengan Air Putih

Maklumat kesihatan Tips Diet Dengan Air Putih. Diet dengan air putih merupakan salah satu cara menurunkan berat badan yang telah terbukti sangat ampuh. Diet ini dapat dilakukan dengan cara mengkonsumsi air putih sebanyak 3 liter setiap hari, yang bertujuan untuk membantu meningkatkan metabolisme dalam tubuh, sehingga kalori yang terbakar pada saat berolahraga boleh lebih maksimum.

Ada beberapa trik yang boleh anda lakukan agar diet air putih yang sedang anda jalani tidak membosankan. Misalnya anda dapatmencampur air putihdengan bahan-bahan semulajadi lain, seperti madu, teh atau buah-buahan agar air putih yang anda minum tidak terasa hambar. Air putih selain dapat menggugurkan racun yang mengendap di dalam tubuh, juga dapat membuat tubuh majadi fit dan bebas dari penyakit, selain itu air putih ternyata juga boleh meningkatkan kepekatan.

Tips Diet Dengan Air Putih

Apabila anda mempunyai berat badan yang berlebihan dan anda bercadang untuk menurunkan kitab, maka tidak ada salahnya apabila anda cuba untuk menjalani diet air putih ini. Berikut ini adalah beberapa tips yang boleh anda ikuti dalam menjalani diet dengan air putih.

Asupan air putih sepanjang hari
Sentiasa mencukupi asupan air putih di sepanjang hari boleh membantu anda agar tetap terhidrasi. sehingga, badan anda akan terasa lebih bertenaga dan anda juga akan mempunyai badan yang ideal.

Meminum air putih pada pagi hari

Meminum segelas air putih pada saatbangun tidur di pagi hari adalah cara terbaik untuk dapat dengan cepat menurunkan berat badan. Lakukan perkara ini setiap hari dan anda akan dapat merasakan perbezaannya.

Air putih hangat

Anda boleh mencuba untuk meminum inum air putih hangat untuk menurunkan berat badan. Cara diet ini boleh anda lakukan pada saat pagi hari. Agar air putih hangat yang anda minum tidak terasa hambar, anda boleh menambahkan air putih dengan sedikit limau ataupun garam ke dalam air putih hangat yang akan anda minum.

Air putih dan olahraga
Sebelum anda memulakan untuk berolahraga, sebaiknya anda jangan lupa untuk hanya meminum air putih. Begitu jugapada saat anda selesai melakukan olahraga. Mengambil cukup air putih pada masa sebelum dan sesudah berolahraga sangat bermanfaat untuk dapat menjaga tubuh agar dapat terhidrasi dengan baik.

Baca Tips Diet Bagi Yang Kurang Suka Olahraga

Air putih dan teh hijau
Selain menggabungkan salad dengan Air putih, anda juga boleh menggabungkan diet air putih ini dengan teh hijau, sebab dengan mengkonsumsi teh hijau, maka metabolisme tubuh dan sistem kekebalan tubuh kita akan meningkat.

Baca Faedah Teh Hijau Sebagai Minuman

Menggabungkan salad dengan air putih
Salad yang kaya akan serat sangatmenyehatkan dan bermanfaat untuk pencernaan, sedangkan air putih boleh meningkatkan metabolisme tubuk. Jadi dengan menggabungkan salad dengan air putih diyakini dapat menurunkan berat badan anda dengan cepatdan sihat.

Detox Air
Anda boleh cuba untuk melakukan terapi air agar dapat menurunkan berat badan anda dengan cepat. Banyak terapi air yang boleh Andacoba untuk dapat menurunkan berat badan tetapi tetap sihat.

Lebih memilih air putih daripada minuman lain
Daripada anda mengkonsumsi minuman yang serba manis, lenih baik anda memilih untuk meminum air putih biasa saja, kerana air putih telah terbukti lebih menyihatkan bila dibandingkan dengan minuman dalam bungkusan.

Air putih dapat meredakan rasa lapar
Apabila anda sering merasa lapar, cubalah minum air putih dalam jumlah yang banyak untuk meredakan rasa lapar anda. Dengan begitu, maka kalori yang masuk kedalam tubuh boleh anda hadkan, sehingga berat badan anda akan dapat dengan mudah turun.

Minum air putih lebih dari 4 Liter Sehari
Meminum 4 liter air putih atau lebih dalam sehari akan sangat membantu tubuh untuk dapat membuang racun dan membakar lemak di dalam tubuh, sehingga sangat baik untuk menurunkan berat badan.

Minum Air putih sebelum makan
Dalam beberapa kajian telah dibuktikan bahawa pada saat anda meminum 2 gelas air putih sebelum makan, maka pengambilan makanan yang anda makan boleh menjadi lebih sedikit. Itulah yang membuat helah ini menjadi sangat berguna untuk dapat menurunkan berat badan.

Itulah beberapa maklumat kesihatan cara diet dengan air putih agar dapat berjalan dengan lancar. Dengan setiap hari mencukupi asupan air putih, maka selain boleh menurukan berat badan, mash banyak sekali manfaat yang boleh anda dapatkan. Selain dapat membantu diet, dalam beberapa kajian lain juga menyatakan jika wanita lebih memilih untuk meminum air putih dan bukan minuman yang manis, maka dapat menurunkan risiko daripada terkena diabetes serta risiko lain, seperti terkena batu ginjal.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon