Friday, September 22, 2017

Petua Diet Sihat Dengan Buah

Salah satu kelebihan dari buah-buahan untuk diet ini adalah mempunyai 3 titik yang berperanan cukup penting di dalam menjayakan mengurangkan berat badan anda. Yang mana antara mereka adalah rendah kalori dan juga lemak, tetapi kaya serat.

Perlu anda tahu bahawasanya kandungan serat memang selalu dianggap boleh membantu siapa saja yang berniat untuk mengurangkan berat badan, sebab dengan penuhi kandungan serat setiap harinya, anda boleh merasa kenyang yang lebih lama. Selain hal tersebut, banyaknya kandungan vitamin dan juga mineral, mampu meletakkan buah ini ke dalam kedudukan istimewa sebagai salah satu penunjang diet. Dan inilah beberapa buah-buahan yang boleh membantu program diet yang sihat.

Petua Diet Sihat Dengan Buah

Petua Diet Sihat Dengan Buah

Blueberry

Warna biru dari buah satu ini adalah antioksidan yang bernama anthocyanin. Zat tersebut telah diramalkan mampu mengurangkan risiko sebahagian jenis penyakit kanser, jantung, dan juga kebutaan. Untuk program diet yang sihat, buah ini kaya dengan serat yang dapat membantu seseorang berasa lebih kenyang. Selain hal tersebut, buah ini juga mempunyai kandungan kalori yang cukup rendah.

Dalam 1 cawan berkhidmat blueberries, buah ini hanya mempunyai 80 kalori, tetapi serat yang mengandunginya boleh mencapai 4 gram. Jadi, tidak hairan jika buah dapat membantu dalam kejayaan program diet yang anda jalankan, apabila anda mengambilnya secara teratur.

Limau Gedang

Buah ini adalah jenis oren, tetapi mempunyai saiz yang lebih besar, buah ini sangat membantu dalam kejayaan diet anda, terutama bagi mereka yang berisiko diabetes. Setengah dari buah limau gedang ini dipredksi mampu mengurangkan berat badan sehingga 1.5 kg bila dimakan sebelum makan secara teratur, kurang lebih selama 3 bulan. Limau Gedang boleh membantu seseorang untuk mengurangkan berat badan dengan cara menimbulkan kesan rasa kenyang yang lebih lama. Sementara itu, fungsi membakar lemak yang katanya dimiliki buah tersebut masih belum terbukti.

Epal

Buah epal merupakan makanan ringan yang paling tepat bagi siapa saja yang sedang jalani program diet atau mengurangkan berat badan. Epal purata mengandungi kira-kira 5 gram serat dan air 85%. Kandungan air yang tinggi dan juga serat ini yang akan mengekalkan gula darah boleh menjadi stabil, untuk mengelakkan seseorang lapar dengan cepat.

Di samping itu, epal juga mengandungi flavonoid yang diramalkan berkesan dalam memerangi kanser tertentu, mengurangkan kolesterol, dan juga membantu dalam paru-paru yang sihat.

Demikianlah tadi petua diet sihat dengan buah yang boleh kami maklumkan. Semoga dapat bermanfaat dan memberi inspirasi kepada anda semua yang ingin mengurangkan berat badan.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon