Monday, August 15, 2016

Buah Untuk Diet Golongan Darah O

Maklumat kesihatan Diet Untuk golongan darah O. Secara keseluruhan diet golongan darah O merupakan cadangan tips dalam menurunkan berat badan yang mahal kelemahan terhadap beberapa jenis penyakit, sehingga dapat menjauhkan dari risiko yang mungkin berlaku apabila salah dalam melaksanakan program diet. orang yang mempunyai darah jenis O mempunyai sistem pencernaan yang lebih kuat dalam mengolah makanan, selain itu orang yang mempunyai golongan darah O biasanya juga mempunyai asam lambung lebih tinggi berbanding dengan jenis golongan darah lain. Jadi, apabila anda menggunakan buah-buahan untuk diet golongan darah O maka anda harus mengelakkan buah-buahan yang mempunyai tahap keasidan yang tinggi seperti oren dan strawberi.

Buah Untuk Diet Golongan Darah O


Buah Untuk Diet Golongan Darah O

Pisang
Buah Pisang mengandungi banyak serat yang dapat dengan berkesan menghalau timbulnya rasa lapar. Selain itu pisang mempunyai jumlah kalori yang rendah dan rasa yang manis, sehingga sangat sesuai dijadikan sebagai buah diet untuk golongan darah O. Padapisang ukuran sedang, terkandung 92 kalori manakala pada makanan gorengan terkandung 375 kalori. Vitamin A, B, C dan kalium yang terdapat dalam buah pisang merupakan sumber vitamin yang sangat baik untuk tubuh dan dengan kandungan lemaknya yang hanya 0.5 gram, menjadikan pisang sangat baik untuk dijadikan buah penghilang lemak tubuh.

Baca Khasiat Diet Dengan Buah Pisang Penyelesaian Tepat Untuk Cepat Langsing

Semangka
Salah satu manfaat buah semangka adalah sangat sesuai dijadikan sebagai buah untuk diet golongan darah O, kerana selain rasanya yang manis dan segat, buah tembikai mempunyai serat yang banyak sehingga dapat menahan rasa lapar. Selain itu, kandungan air yang terdapat pada buah Semangka juga dapat menghilangkan racun yang ada di dalam tubuh kita.

Baca 10 Faedah Buah Semangka Bagi Kesihatan, Kulit dan Rambut

Pir
Buah pir telah terkenal sebagai buah-buahan yang mempunyai kalori rendah dan banyak akan serat. Di dalam 100 gram buah Pir hanya terkandung 58 kalori. Oleh sebab itu buah Pir sangat sesuai untuk dijadikan sebagai makanan sihat yang dapat membantu dalam menurunkan berat badan secara semulajadi.

Pepaya
Diet dengan buah pepaya mempunyai beberapa kelebihan dan salah satunya adalah kandungan enzim semulajadi yang terdapat pada buah pepaya mampu menjaga kesihatan pencernaan kita, sehingga apabila saluran pencernaan baik maka lemak yang ada di dalam tubuh akan ikut terbuang denan proses alami sehingga menurunkan berat badan akan menjadi lebih mudah.

Baca 10 Faedah Pepaya Bagi Kesihatan dan Obat Penyakit

Kiwi
Buah kiwi memilliki nutrisi-nutrisi yang menyokong dalam menurunkan berat badan misalnya kadar kalori dan lemaknya yang rendah dan kaya akan serat. Dalam 1 potong penuh buah kiwi terkandung 110 kal, 5.4 gram serat atau sama dengan 22% keperluan sehari-hari manusia dan kurang dari 1 gram lemak. Oleh sebab itu diet dengan buah kiwi dapat membantu dalam menurunkan berat badan alami.

Demikian sedikit Maklumat kesihatan Diet Untuk golongan darah O. Semoga bermanfaat

Baca Buah Untuk Diet Golongan Darah O

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon