Monday, September 18, 2017

Cara Diet Mengecilkan Perut Buncit

Cara Diet Untuk Mengecilkan Perut Buncit. Terdapat pelbagai cara diet untuk mengecilkan perut buncit dengan beberapa langkah yang sebahagiannya akan dijelaskan dalam artikel berikut.

Dalam menggerakkan diet butuh Anda mengerti kalau tak ada suatu hal usaha yang segera, semuanya tentu butuh masa dan usaha untuk memperoleh hasil yang optimum.

Cara Diet Mengecilkan Perut Buncit

Cara Diet Untuk Mengecilkan Perut Buncit

Berikut adalah tips mengecilkan perut buncit

Perbanyak pengambilan protein

Pengambilan protein iaitu nutrisi yang terutama untk mengecilkan perut buncit. Pengambilan makanan tinggi protein bakal membuat anda terasa lebih lama merasa kenyang, jadi jumlah makan anda semakin lebih kurang serta rasa lapar anda semakin lebih sedikit. Bukan sahaja penggunaan protein akan meningkatkan metabolisme 80-100 kalori sehari.

Mengira jumlah kalori yang masuk

Satu kajian mengatakan bahawa untuk menghilangkan 1kg pembakaran lemak sebnayak 7000 kalori. Melalui cara mengira bilangan kalori yang masuk adalah cara pertama untuk melakukan diet dengan cara yang betul.

Kerana mengira jumlah kalori yang masuk di badan kita  perlu kita pantau Karena ini sangat diperlukan pada masa anda akan menjalani diet, supaya kalori yang masuk tidak terlalu berlebihan Anda perlu mengurangkan jumlah makan sebanyak 200-300 kalori dari jumlah baisanya untuk mengecilkan perut buncit anda.

Hadkan jumlah pengambilan makanan dengan kandungan gula yang tinggi

Ada dua kandungan gula pada makanan iaitu glukosa serta fruktosa. Fruktosa hanya boleh dimetabolisme dalam hati dalam saiz tertentu.

Sekiranya anda sering mengambil makanan atau minuman yang mengandung gula yang tinggi jika hati anda tidak dapat memtabolisme semua fruktosa, ia akan menjadi lemak yang dapat terkumpul di dalam perut anda. Oleh itu, adalah perlu untuk menghadkan makanan dan minuman yang mempunyai kandungan gula seperti kek, ais krim, coklat dan sebagainya.

Perbanyak pengambilan sayur-sayuran serta buah-buahan

Dengan penggunaan buah-buahan dan sayuran yang rendah lemak dengan sedikit kalori dan kandungan serat yang tinggi, akan membantu mengikat air untuk pencernaan dapat berjalan dengan lebih baik juga dapat membubarkan lemak. Kajian meneliti bahawa penggunaan 14 gram serat setiap hari boleh mengurangkan penggunaan kalori sebanyak 10%, boleh mengurangkan berat badan 2 kg dalam 4 bln., Dan mengurangkan 4% lemak dalam perut.

Tidak makan sebelum tidur

Melakukan kes satu ini seolah-olah  tidak sukar untuk dilakukan ya, tetapi bagi anda yang ingin mengecilkan perut buncit sila perhatian. Anda mesti menahan jam makan pada masa akan tidur kerana ini tak baik tentunnya. Perkara semacam ini kerana ketika mencerna makanan dalam perut membutukan waktu 2 jam untuk diproses dan dimetabolisme dalam saluran pencernaan berikutnya.

Nah itu, cara diet untuk mengecilkan perut buncit. Mudah-mudahan berguna

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon