Monday, August 15, 2016

Khasiat Diet Dengan Buah Pisang Penyelesaian Tepat Untuk Cepat Langsing

Maklumat kesihatan Diet Dengan Buah Pisang. Diet Pisang. Hampir semua wanita di dunia ini ingin tampil cantik. Cantik mengarah kepada penampilan dimana seorang perempuan enak untuk dipandang mata. Ada banyak hal yang menyebabkan mereka terlihat cantik, baik dari cara berdandannya, wajah ayunya ataupun tubuhnya yang ideal. Lekukan tubuh yang ideal dan indah merupakan daya tarik tersendiri bagi seorang wanita. Oleh karena itu seringkali seseorang merasa tidak nyaman ketika ukuran tubuhnya merangkak naik. Berikut adalah tips diet untuk mengurangi berat badan. Tulisan ini akan mengulas tentang diet pisang yang terbukti mampu menurunkan berat badan.

Khasiat Diet Dengan Buah Pisang Penyelesaian Tepat Untuk Cepat Langsing

Diet pisang atau yang dikenal dengan morning banana diet mampu menurunkan berat badan hampir 1kg dalam sehari, jika anda melakukanya dengan benar. Tentu saja, diet ini juga perlu diimbangi dengan olahraga minimal 3 x dalam seminggu. Diet pisang ini terbagi menjadi 3 cara. Untuk diet pisang yang pertama berlaku untuk 3 hari. Dikarenakan pisang mengandung sedikit kalori yang beresiko pada kesehatan. Resep diet pisang 1 ini diasumsi mampu menurunkan berat badan sebanyak 1 kg perhari.

Baca Kebiasaan Sehari-hari Untuk Diet Alami Dan Menyihatkan

Pisang adalah buah yang mempunyai rasa cukup enak dimana buah tersebut juga mempunyai manfaat untuk menenangkan saraf tubuh dan menguragi kecemasan. Mengambil buah pisang itu cukup mudah kerana buah tersebut praktikal dan boleh dibawa ke mana pun. Kandungan kalori, vitamin dan potasioum pada buah pisang, membuat orang mengambil mereka merasa kenyang. Ini tentu sangat menarik, melakukan diet tanpa perlu memakan makanan yang tidak enak.

Baca Faedah Buah Pisang Sesuai kandungan nutrisinya

Berikut resipi diet pisang yang pertama. Untuk menu sarapan pagi, anda boleh mengambil satu buah pisang dengan segelas kopi atau susu dengan menggunakan pemanis sakarin. Sedangkan untuk makan tengah hari, anda boleh mengudap satu buah pisang, keju cottage sebanyak 250 gram, dan satu gelas teh manis. Untuk makan malam, ada cukup mengambil satu buah pisang ditemani segelas susu rendah lemak. Menu diet pisang 1 ini, boleh anda gunakan selama tiga hari. Setelah lebih dari tiga hari, anda boleh cuba resipi diet pisang 2.

Anda tidak perlu bimbang dalam melalukan diet ini kerana nutrisi anda akan tetap dipenuhi termasuk karbohidrat, protein, dan vitamin. Resipi diet pisang 2 ini dilakukan selama satu minggu dengan anggaran berat badan akan turun sebanyak 3kg selama seminggu. Untuk menu sarapan, satu buah pisang dengan segelas susu atau kopi dengan pemanis sakarin, serta dua layer roti tawar, cukup untukmemenuhi nutrisi anda di pagi hari. Untuk makan tengah hari, anda boleh menikmati hidangan yang lebih besar yakini dua buah pisang, segelas susu skim atau 150 gram kehi cottage dan satu mangkuk sup. Sedangkan untuk makan malam, anda boleh mengambil buah pisang sesuka hati anda hingga kenyang. Atau anda boleh gabungkan dengan segelas susu, teh pennyroyal atau chamomile. Lakukan resipi diet 2 ini selama satu minggu dan dapatkan manfaatnya. Kemudian, anda boleh cuba resipi diet pisang 3.

Untuk resipi diet 3 ini, anda dapat menjalaninya selama dua minggu. Diet pisang ini dirasa kurang ketat daripada diet pisang sebelumnay kerana berat badan anda hanya turun sebanyak 2kg dalam dua minggu. Namun diet pisang 3 ini mempunyai menu yang lebih seimbang berbanding resipi diet sebelumnya. Untuk sarapan, anda boleh mengambil sebuah roti gandum dan potongan keju cottage, satu gelas kopi atau susu skim dengan pemanis sakarin, serta tak lupa satu buah pisang sebagai menu andalan. Makan tengah hari anda akan lebih nikmat dengan menyantap ikan bakar atau dada ayam panggang tanpa kulit dengan pelbagai pilihan rempah pilihan anda. 

Makanan lazat tersebut perlu diimbangi dengan sayur-sayuran atau salad dengan sedikit minyak zaitun. Minyak yang digunakan adalah minyak zaiun kerana mempunyai nutrisi yang lebih baik berbanding dengan minyak sayur-sayuran biasa. Jika anda masih m lapar, anda boleh menikmati satu atau dua buah pisang. Sedangkan untuk makan malam anda hanya mengambil satu telur rebus, sayur-sayuran, dan buah pisang sebanyak satu atau dua buah. Lakukan diet pisang 3 ini selama dua minngu dan rasakan manfaatnya.

Demikian maklumat kesihatan mengenai ulasan tentang khasiat buah pisang yang mampu menurunkan berat badan. Resipi diet tersebut boleh anda cuba sebagai menu diet sihat anda. Namun jangan lupa, pilihlah diet yang selamat bagi kesihatan anda. Untuk mendapat maklumat lebih terperinci tentang resipi diet, anda boleh berunding dengan doktor pemakanan. Sehingga anda dapat mencari resipi diet pisang sesuai untuk anda. Selamat mencuba.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon