Friday, August 26, 2016

Tips Menghilangkan Daki Dari Badan

Tips Menghilangkan Daki Dari Badan. Daki yang terkumpul membuat tubuh terlihat kotor dan sangat mengganggu penampilan. Tips menghilangkan daki dari tubuh kita sebenarnya mudah. Yaitu dengan rutin mandi sehari dua kali. Walau bagaimanapun terkadang daki yang terlalu banyak terkumpul sukar untuk dihilangkan.

Selain dengan rutin mandi sehari dua kali anda boleh menghilangkan daki di badan dengan menggunakan minyak zaitun yang anda oleskan ke tubuh anda yang berdaki sambil anda urut dengan lembut. Zat yang terkandung dalam minyak zaitun mampu untuk membantu anda menghilangkan daki dari kulit anda.

Mungkin banyak diantara kita yang kerana kesibukannya hingga tidak boleh rutin mandi dua kali sehari, sehingga untuk membersihkan tubuh hanya dengan menggunakan tuala basah atau kering atau dengan tisu untuk mengelap tubuhnya agar bersih dan tidak berdaki. Cara Menghilangkan Daki Dari Badan seperti ini sangat tidak berkesan kerana tuala basah atau kering atau dengan menggunakan tisu daki yang kering sukar untuk dibersihkan.


Tips Menghilangkan Daki 

Tips Menghilangkan Daki Dari Badan

Menurut dr Eddy Karta SpKK yang prkatek di EDMO clinic, Jakarta Selatan ini, cara membersihkan daki dengan menggunakan tisu atau tuala dengan cara menggosokkan ke kulit dengan paksaan boleh mengakibatkan iritasi pada kulit. Oleh kerana itu mandi dua kali sehari secara rutin sangat disyorkan dan menjadi rutin utama untuk membersihkan daki dan juga mencegah supaya tubuh tidak berdaki. Ikilim di Indonesia adalah tropika dan mandi dua kali sehari cukup untuk mencegah tubuh berdaki.Yang perlu diperhatikan dari mandi menurut dr Eddy, mandi dengan menggunakan air yang terlalu panas atau mandi dengan cara menggosok gosok kulit dengan keras akan merosakkan kulit lapisan paling luar yang menjadi pelindung bagi sel-sel tubuh yang ada di bawahnya. Selain itu mandi dengan air terlalu panas atau menggosok atau menyental akan membubarkan lemak yang ada pada permukaan kulit sehingga kulit kehilangan kelembapan.

Demikian artikel kami mengenai Tips Menghilangkan Daki Dari Badan yang semoga bermanfaat bagi anda dalam merawat kesihatan dan kecantikan kulit tubuh anda. Cara mengilangkan dakisebaiknya dengan mandi yang benar dan juga dengan menggunakan minyak zaitun, jangan menggosok tubuh dengan terlalu keras dan jangan mandi dengan air yang terlalu panas kerana kesannya tidak baik bagi kulit anda.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon