Wednesday, August 24, 2016

Tips Menghilangkan Bintik hitam di Hidung dan Wajah

Tips menghapuskan Bintik hitam di Hidung dan Wajah. komedo boleh muncul kerana adanya perubahan hormonserta terjadi kerana pemakaian kosmetik yang salah ataupun berlebihan, sebab lain munculnya komedo yaitu sering merokok, mengambil kopiatau alkohol, dari persamaan kinetik dan juga kurangnya rawatan wajah untuk menghapuskan komedo ini, anda perlu mengambil masa dan juga kesabaran penuh agar membuahkan hasil yang maksimum, untuk itu anda jangan terlalu terburu-buru ingin segera cantik dan mempunyai wajah yang bersih mulus, bebas komedo.

Komedo hitam ada dua jenis yakni komedo yang teramat mengganggu penampilan anda iaitu ada komedo putih berminyak dan apabila dipicit dengan menggunakan alat khas akan keluar butiran ataupun komedo lembut dari dalam liang atau pori pori wajah.

Tips Menghilangkan Bintik hitam di Hidung dan Wajah

Butiran yang berwarnaputihdanjugawarnahitam kelihatan lebih kotor dan juga membosankan kita sudah mengetahui bahawa dua jenis komedo yang degil tersebut cukup sukar untuk dihapuskan dari permukaan kulit wajah anda, namun khabarnya ada satu lagi transcom itu yang sudah di dikesan yang mana dikenali sebagai komedo cacing.

Tips menghapuskan komedo di hidung

Biasanya komedo lebih suka melekat di hidung, banyaknya komedo yang ada di hidung membuat kepercayaan diri seseorang boleh menurun, namun bukan bererti memerah komedo di hidung boleh dibenarkan, salah satu cara untuk menghapuskan komedo iaitu dengan cara menggunakan butiran garam yang lembut, dengan cara garam tersebut dilarutkan pada air hangat, kemudian basuh wajah dengan menggunakan air, larutan garam tersebut pastikan untuk membasuh hidung lebih kerap agar komedo dalam hidung cepat hilang.

Baca faedah lidah buaya boleh mengusir jerawat membandel

Petua menghapuskan komedo di wajah

Butiran garam tersebut boleh digunakan sebagai bahan semulajadi yang boleh mengangkat sel kulit mati dan juga menghapuskan komedo yang membandelterutama di hidung, untuk anda yang pernah berjaya menghapuskan komedo dengan menggunakan air larutan garam, anda boleh cuba menggunakan beberapa cara lain agar dapat menghapuskan komedo di wajah anda , cara-cara nya ada di bawah ini iaitu:

Membersihkan sisa makanan yang menempel 

Anda harus selalu membersihkan sisa make up sebelum anda beranjak tidur agar saat tidur wajah anda dalam keadaan bersih dari make up yang melekat.

Banyak makan buah-buahan dan sayur-sayuran

Jika anda ingin menghapuskan komedo anda boleh mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran yang tinggi vitamin A, vitamin C dan juga vitamin E.

Minum air putih

Ternyata minum air putih mempunyai pengaruh pada kecantikan kulit wajah anda kerana anda kekurangan minum air putih, air putih mempunyai fungsi sebagai penyelesaian semulajadi yang boleh mendorong pengeluaran peluh yang akhirnya boleh mendorong keluarnya komedo.

Memakai peralatan yang bersih dan juga bersih

Namun sayang komedo tersebut tak boleh hanya hilang begitu saja dari permukaan kulit wajah anda, anda perlu melakukan beberapa siri penjagaan kulit yang boleh membuat komedo keluar, namun usahakan agar tak menggunakan tangan dalam melakukan rawatan ini, anda perlu menggunakan peralatan khusus yang berfungsi sebagai pembantu menghapuskan komedo, selepas itu anda perlu mencuci peralatan tersebut sehingga bersih atau setrilkan terlebih dahulu sebelum digunakan.

Demikian maklumat kesihatan yang boleh kami kongsikan kali ini, semoga berfaedah dan terima kasih.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon