Wednesday, August 10, 2016

Tips Lengkap Cara Mengurangi Berat Badan

Maklumat kesihatan Tips Lengkap Cara Mengurangi Berat Badan. Cara menurunkan berat badan hanya dalam tempoh seminggu bukanlah suatu perkara yang mustahil dan boleh dilakukan. Tentunya dengan sedikit pengorbanankitadapat menurunkan berat badan kira-kira 2.5 kg sampai dengan 7 kg. Untuk hasil yang didapatkan tentunya bergantung dari seberapa besarnya usaha yang kita lakukan. Yang penting adalah tekad dan kemauan keras untuk bisa mendapatkan tubuh yang langsing dan ideal. 
Banyak sekali tips menurunkan berat badan yang bisakita dapatkan maklumatnya melalui internet ataupun dari majalah kesihatan. Tetapi seringkali pelbagai kaedah yang sebenarnya tepat tetapi gagal anda jalankan. Penyebab gagalnya program penurunan berat badan tersebut sebetulnya sangat umum dan juga remeh. Biasanya disebabkan kerana kurang bersedia mental dan tidak konsisten, serta seringkali melanggar pantangan diet yang anda jalankan.

Tahap kejayaan program diet tersebut bergantung kepada si pelakunya. Jika cepat menyerah atau bosan dan tidak dapat melaksanakan peraturan-peraturan diet maka dapat dipastikan diet akan gagal dan tak akan bisa mendapatkan hasil sesuai kenginginan anda. Kerana kebiasaan dan kebanyakan orang bersemangat pada awalnya tetapi kemudian menyerah ketika menjalaninya. Sebaik-baiknya cara menurunkan berat badan dalam seminggu ini dapat menurunkan berat badan antara 2.5 kg sampai dengan 7kg dalam masa satu minggu. Kemudian tinggal bagaimana cara mengekalkan berat badan yang ideal tersebut pada anda. Berikut ini adalah butir-butir hari pertama diet sampai hari ke tujuh program diet yang boleh anda implementasikan.



Tips Lengkap Cara Mengurangi Berat Badan

Ketika menurunkan berat badan, ada beberapa perkara yang sangat penting yang sebaiknya harus selalu anda perhatikan dan mengingatnya. Alasannya menurunkan berat badan sebanyak 7 kg bukanlah mudah dandapatdilakukan dalam masa yang singkat. Selain itu kita juga tidak digalakkan melakukan diet melalui cara mengambil ubat-ubatan pelangsing ataupun ubat-ubatan kimia lain. Oleh sebab itu pada artikel saya kali ini saya akan mengupas tuntas bagaimana cara menurunkan berat badan 7 kg dalam masa seminggudengan alami, dan juga hal-hal apa sajakah yang boleh menyebabkan badan menjadi gemuk, dan sangat perlu anda elakkan untuk dapat membantu menurunkan berat badan anda .

Maklumat kesihatan Cara Menurunkan Berat Badan


Motivasi dan Penyemangat Agar Lebih Konsisten
Dengan memberikan motivasi buat anda sendiri merupakan cara menurunkan berat badan anda selanjutnya. Tidakdapat dinafikan bahawa semua hal yang ditanamkan ke fikiran kita akan lebih efektif membuat kita menjadi semangat yang tentunya jadi lebih konsisten dalam melakukan diet. Katakan anda mempunyai sebuah penyakit, yang telah menjadi motiviasi anda untuk sembuh dari penyakit tersebut yang juga memang menuntut anda Untukbisa secepat mungkin menurunkan berat badan anda. Biasanya dengan proses tersebut dapat berjalan lebih lancar kerana adanya tujuan yang jelas

Baca maklumat kesihatan Tips Diet Bagi Yang Kurang Suka Olahraga

Mindset atau Pola Pikir yang Benar
Jangan terlalu mengharapbanyak terlebih dulu bahawa kaedah diet yang anda lakukan sudah pasti dapat membantu menurunkan berat badan anda dalam masa yang singkat dan cepat. Menurunkan berat badan tidaklah mudah, anda memerlukan konsisten dan terutama mindset yang betul agar anda benar-benar dapat mencapai matlamat anda. Lakukanlah dengan ikhlas sambil menjalankan diet anda tersebut dengan tetap konsisten.

Berolahragalah Secara Teratur
Untuk mengimbangi diet anda, Berolahragalah secara teratur untuk membakar kalori yang telah terkumpul di tubuh anda, ada baiknya anda mula mengubah kebiasaan anda untuk menjadi lebih sihat. Iaitu salah satunya adalah dengan rutin bersenam. Lakukanlah aktiviti yang sederhana ini sekurang-kurangnya empat kali seminggu. Olahraganya pun tidak perlu aktiviti sukan yang berat dilakukan. Cukup lakukan jogging sajaatau push up, sit up, yoga, dan aktiviti sukan yang ringan lain.

Mencari Program Diet yang Tepat
Mencari program diet yang tepat dan tentunya yang sesuai untuk anda. Manakah program diet yang mungkin anda boleh lakukan, yang sesuai buat tubuh anda dan juga tidak terlalu mengganggu anda dalam aktiviti kehidupan seharian. Untuk hal tersebut, anda boleh menggunakan kaedah diet seminggu seperti yang dihuraikan di bawah.

Baca faedah buah duku cocok untuk program diet

Tips Menurunkan Berat Badan Dalam Tempo Seminggu


Tips Menurunkan Berat Badan Dalam Tempo Seminggu

Sebenarnya Ada beberapa perkara lain yang boleh dilakukan untuk anda boleh menurunkan berat badan sehingga 7 kg, yang mungkin salah satunya tepat untuk anda, tetapi apa-apa jua cara itu adalah "semakin benar anda melakukannya, maka semakin banyak juga berat badan anda yang turun". Menurunkan berat badan dan melakukan program diet memang tidak mudah, memerlukan usaha untuk bisa mendapatkannya, tetapi hasil yang diperolehi sepadan dengan jerih payah dan usaha anda. 

Penampilan anda boleh menjadi semakin menarik, semakin percaya diri dan tentu saja akan mendapatkan tubuh yang lebih sihat jika program diet yang dilakukan sudah benar. Di bawah ini adalah beberapa cara menurunkan berat badan dari sisi yang lain yang boleh anda bergabung dengan program diet 1 minggu seperti yang dihuraikan di bawah ini

Hari ke 1
hari pertama merupakan yang sangat penting ketika menjalankan program diet ini. Kerana semua kebiasaan anda yang lama harus dirombak, tentu saja anda harus memerlukan sedikit penyesuaian. Memulakan hari pertama dengan mengkomsumsi buah-buahan ringan yang mengandungi banyak air. Di sepanjang hari itu anda hanya boleh memakan buah-buahan yang berair kecuali pisang. Anda juga dapatmeminum air putih secukupnya. Sangat disyorkan tidak meminum minuman yang mengandungi karbohidrat ataupun yang mengandungi soda.

Hari Ke 2
Jika anda ingin berat badan anda turun 7 kg, maka anda perlu melakukan diet sayur-sayuran yang ketat dengan hanya memakan pelbagai warna sayur-sayuran. Cara mengolah sayur-sayuran tersebut sebaiknya direbus atau juga boleh dimakan mentah sebagai salad ataupun sayur ulam. Sangat tidak digalakkan mengolahnya dengan cara ditumis ataupun di goreng. Jika anda ingin menambah variasi, boleh menambah kentang pada menu diet sayur-sayuran anda. Tetapi cara mengolahnya pun harus direbus atau dikukus. Dan jangan lupa tetap meminum air putih sekurang-kurangnya sebanyak lapan gelas sehari.

Hari Ke 3
Menggabungkan sayur-sayuran dan buah-buahan supaya lebih berbeza-beza. Anda boleh mengambilnya 3 kali dalam sehari atau lebih. Sebaiknya jangan menambah kentang dan pisang jika anda mahu menurunkan berat badan anda sebanyak 7 kg. Minum air putih tetap seperti sebelumnya supayamenghindari anda dari dehidrasi.

Hari Ke 4
Di hari ke empat ini anda hanya boleh memakan pisang dan meminum susu. Pisang dapat diolah apa saja kecuali digoreng, contohnya milkshake pisang atau dimakan langsung. Anda harus ingat, bahawa hanya kedua-dua menu itu yang dibenarkan.

Hari Ke 5
Di hari kelima ini anda sudah boleh merasakan sedikit perbezaan juga mungkin sedikit ringan. Anda diperbolehkanmendapatkan asupan 5 sendok nasi. Juga tambah 8 hirisan tomato mentah ataupun direbus. Anda boleh mengambil nasi 2 kali iaitu pagi dan tengah hari. Jika makan malam sebaiknya tidak mengambil nasidan tingkatkan asupan air minum.

Hari Ke 6
Mulai sarapan dengan protein, seperti telur rebus atau susu. Untuk makan tengah hari, anda boleh mengkonsumsi 5 sendok nasi dengan sayur-sayuran saja sebagai lauknya.

Hari Ke 7
Untuk hari terakhir ini, anda tetap boleh mengkonsumsi nasi sebanyak 5 sudu dengan sayur-sayuran dan juga buah-buahan segar.

Baca Maklumat kesihatan Menu Diet Sihat Food Combining

Berjaya ataupun tidaknya maklumat kesihatan cara menurunkan berat badan ini tergantung niat dari masing-masing orang yang melakukannya. Yang paling penting adalah membina motivasi dan kesedaran diri bahawa anda mampu untuk melakukannya dan tetapbersemangat yang merupakan faktor yang paling menentukan ketika menjalankan diet yang sihat dan alami.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon