Monday, August 15, 2016

Buah Untuk Diet Golongan Darah B

Maklumat kesihatan Buah Untuk Diet Golongan Darah B. Golongan darah B termasuk golongan darah yang jarang berlaku, sehingga didalam diet golongan darah B terdapat juga beberapa jenis makanan yang tidak digalakkan untuk dimakan. Mereka yang mempunyai golongan darah B mempunyai sifat yang dapat menyesuaikan serta mengatasi keadaan dengan begitu sangat baik. Tetapi, yang mempunyai golongan darah B jugamemiliki kelemahan terhadap dampak yang ditimbulkan oleh perasaan stres, jangkitan virus dan bakteria. Penyakit yang umumnya sering menyerang pemilik golongan darah B adalah diabetes jenis 1 dan sering merasa keletihan.

Orang yang sedang diet biasanya akan menjaga pengambilan makanannya serta mesti semakin banyak pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya akan vitamin C seperti halnya tomato. Akan tetapi untuk orang yang bergolongan darah B tomato adalah salah satu buah yang sangat tidak digalakkan, kerana boleh menimbulkan alahan dan menyebabkan penyakit autoimun dalam tubuh. Lalu apa sajakah buah-buahan untuk diet golongan darah B yang sesuai untuk dimakan?

Baca Diet Golongan Darah B Untuk Kurangkan Berat Badan

Buah Untuk Diet Golongan Darah B


Buah Untuk Diet Golongan Darah B

Duku
Banyaknya kandungan serat di dalam buah duku dipercaya dapat menurunkan berat badan dan sangat sesuai dijadikan sebagai salah satu buah-buahan untuk diet golongan darah B. Dengan kandungan seratnya yang banyaktentu saja akan dapat membantu memperlancar sistem pencernaan danjuga boleh menimbulkan kesan kenyang. Selain itu, buah duku juga mengandungi vitamin C yang dapat merangsang Carnitine bekerja lebih aktif dalam memecah lemak yang tertimbun pada jaringan kulit. Sehingga Duku menjadi salah satu buah yang efektif untuk menguruskan badan dengan cara yang semulajadi.

Baca Faedah Buah Duku Untuk Kesihatan

Pepaya
Sama seperti buah buahan lain, Pepaya juga mempunyai khasiat untuk kesihatan tubuh kita, terutama apabila di pengambilan secara teratur. Selain itu diet buah pepaya boleh dapat membantu menurunkan berat badan dengan cara yang semulajadi, kerana anda tidak perlu menggunakan bahan kimia taupun ubat-ubatan penurun berat badan.

Baca 10 Faedah Pepaya Bagi Kesihatan dan Obat Penyakit

Plum
Menurut sebuah penelitian buah plum dapat mengawal nafsu makan dan dapat mencegah timbulnya rasa lapar. ApabilaAnda bergolongan darah B dan ingin mencuba diet buah plum, maka ada baiknya apabila anda menghadkan 30 gram / hari sahaja kerana buah Plum banyak mengandung kadar gula didalamnya.

Pisang
Pisang merupakan buah yang memilikibanyak sekali manfaat untuk manusia, salah satunya adalah untuk menurunkan berat badan. Cara diet alami dengan menggunakan pisang seperti Morning Banana Diet dan sebagainya menandakan buah ini memang boleh dijadikan sebagai makanan sihat dalam menurunkan berat badan. Selain itu pisang kaya akan serat sehingga apabila dimakan sedikit aja akan; Dia rasa kenyang dan dapat membantu program diet anda.

Baca Faedah Buah Pisang Sesuai kandungan nutrisinya

nanas
Nanas merupakan buah-buahan untuk diet golongan darah B yang mmpunyai menghilangkan lemak di tubuh, sebab buah nanas hanya mengandungi sedikit kalori di dalam setiap buahnya. Selain itu air dari buah nanas juga boleh berfungsi sebagai diuretik atau boleh menaikkan kadar urinasi dalam membuang racun ditubuh dan yang tidak kalah pentingnya kandungan bromelain dalam nanas boleh berfungsi sebagai antinflamasi dan pembakar lembak yang efisen.

Demikianlah Maklumat kesihatan Buah Untuk Diet Golongan Darah B. Semoga bermanfaat

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon