Tuesday, July 26, 2016

10 Kalsium Dalam Buah Yang boleh Anda Makan

Kalsium di faedah buah-Kita tahu bahawa kalsium sangat penting untuk kesihatan yang baik dan pembangunan secara keseluruhan. Tapi apakah anda tahu bahawa diet biasa anda secara amnya tidak mempunyai jumlah yang diperlukan nutrisi penting ini?

Kalsium merupakan salah satu mineral asas dan klasik yang diperlukan untuk pertumbuhan, sokongan, dan perkembangan tulang yang sihat, otot, dan gigi. Mineral ini juga memainkan peranan penting dalam mencetuskan rembesan dan penyelenggaraan pelbagai hormon dalam tubuh. Hal ini diperlukan untuk sintesis berbagai macam enzim. Plus, kajian menunjukkan bahawa kalsium, bersama-sama dengan vitamin D3, sangat penting bagi mereka yang berada di rejimen penurunan berat badan. tahap mencukupi kalsium menyebabkan pelbagai keadaan kesihatan, osteoporosis dan penyakit riket menjadi yang paling menonjol.

10 Kalsium Dalam Buah Yang boleh Anda Makan

10 Buah yang kaya Kalsium

Terlepas dari sumber susu, daun hijau, sayur-sayuran, dan berbagai macam biji-bijian juga menghasilkan kalsium. Banyak buah-buahan adalah gudang mineral penting ini juga. Berikut adalah senarai kalsium buah-buahan yang kaya anda boleh cuba termasuk dalam diet anda untuk mendapatkan jumlah yang cukup kalsium ke dalam tubuh anda.

Kumquats:

Melayan kaya untuk palet, buah ini menawarkan vitamin A dan C, dua vitamin esensial dengan kekuatan antioksidan kuat, dalam jumlah yang menggerunkan. Plus, anda mendapat kira-kira 62 mg kalsium daripada 100 g buah ini.

Tanggal:

tanggal Medjool kering adalah sumber indah tulang ini mengukuhkan mineral bersama-sama dengan menjadi lokomotif potensi tenaga. Sebuah 100 g bahagian varian Medjool ini memberikan kira-kira 64 mg, membuat ke 6% daripada dos harian yang disyorkan. Anda juga mendapat kira-kira 39 mg kalsium per 100 gram dari Deglet Noor varian tarikh.

Prune:

Plum sangat baik render tenaga buah-buahan kering, dengan 100 mg menghasilkan 241 kalori. Sebuah sumber semula jadi yang baik dari serat makanan, buah ini mengandungi sodium dalam kadar yang rendah. Dehidrasi plum kelembapan rendah memberikan 72 mg kalsium, sedangkan versi kaya kelembapan menghasilkan 43 mg sahaja.

Tamarind:

Ini banyak digunakan sebagai rempah India, bukannya dimakan sebagai buah. Tapi itu adalah buah yang menawarkan anda cukup dos kalsium yang baik. Tepatnya, 74 mg dari 100 gram, pertemuan 7.4% dari nilai yang disyorkan. Plus anda mendapat 628 mg kalium bersama-sama dengan 20% daripada nilai harian yang disyorkan serat makanan.

Jujube:

Memilih untuk jujubes dikeringkan untuk mendapatkan kira-kira 8% daripada nilai harian yang disyorkan kalsium, yang bermakna 100 gram versi kering buah-buahan memberikan 79 mg kalsium. Ini juga merupakan sumber yang baik dari mineral lain, termasuk besi dan magnesium, dengan masing-masing mesyuarat 9% daripada nilai harian. Jujubes - yang kering - ia juga merupakan sumber yang baik dari vitamin C, menuai 21% daripada RDA.

Zante Kismis:

Ini kaya akan kalori dengan 100 gram memberikan 283 kalori. Namun puncak senarai kalsium buah berlimpah dengan 89 mg. Hal ini juga salah satu sumber buah terkaya kalium dengan kuantiti ini memberikan 892 mg.

Zaitun:

Sementara anda mendapat 88 mg kalsium daripada 100 g buah zaitun kecil, jumlah yang sama dari orang-orang jumbo menghasilkan 94 mg. Plus, buah zaitun merupakan sumber yang sangat baik dari besi render kira-kira 18% daripada RDA. Anda juga mendapat 12% daripada yang disyorkan serat makanan daripada kuantiti yang disebutkan di atas daripada buah ini.

Baca faedah buah zaitun untuk kesihatan

Rhubarb:

Beku, versi mentah dari 100 gram buah ini memberi anda 194 mg mineral penting ini. Memilih 86 mg mineral dari 100 gram buah-buahan mentah ini. Sebuah buah-buahan rendah kalori, rhubarb memenuhi 13% daripada keperluan vitamin C harian anda. Dikemas dengan 7% serat makanan, ini adalah pilihan yang baik, terutamanya jika anda penghidap diabetes atau berada di rejimen penurunan berat badan.

Gambar Kering:

Buah ara kering mentah memberikan kekalahan 162 mg kalsium, mudah lolos sebagai sumber buah kalsium terbaik. Buah ara yang rendah kalori, dengan 100 g buah ara segar menyediakan hanya 74 kalori, membuat mereka pilihan yang sempurna bagi mereka yang berada di timbunan lemak Rejimen fab. Plus, anda boleh menuai kebaikan vitamin, mineral, serat, dan berbagai macam antioksida juga.

Roselle:


Ini puncak senarai kalsium buah-buahan yang kaya dengan 100 gram menghasilkan 215 mg kalsium, melayani 21.% 5 daripada nilai harian yang disyorkan.

Buah-buahan lain yang kaya Sumber Kalsium

Berikut adalah beberapa buah-buahan, di segar kering, atau bentuk mereka, beku, bahawa anda boleh mengambil mendapatkan kalsium: [Kalsium hingga 25 mg per 100 g]

buah-buahan
Kalsium dalam mg
baku Mulberries
39
baku elderberry
38
Moisture Peaches dehidrasi mentah Rendah
38
Baku Muscadine Grapes
34
Kering mentah Pir
34
Lime baku
33
Baku Red Currant
33
Baku Putih Currant
33
Clementine baku
30
baku Blackberry
29
Beku Unsweetened Blackberry
29
Kering mentah Peaches
28
Baku asli Persimmons
27
Baku Lemon, dikupas
26
baku Raspberry
25
baku Gooseberries
25

Mengapa Anda Perlu Kalsium?

Kita semua tahu tentang pentingnya kalsium ketika datang ke tulang dan gigi. Namun, ada banyak faedah lain yang boleh diperoleh daripada kalsium:

Membantu dalam pembekuan darah

Kalsium juga membantu dalam pembekuan darah dan mencegah kehilangan darah yang berlebihan dari luka. Ini juga memberi jaminan penyembuhan lebih cepat.

Melawan Kanser

Kajian menunjukkan bahawa kemasukan mineral ini dalam jumlah yang cukup dikenali untuk menangkis pelbagai jenis kanser, termasuk payudara, ovari, dan kanser kolorektal.
Baca Mengurangkan Risiko Kanser dengan pengambilan teh hijau

Menetapkan Kitaran Haid anda

Kajian telah mendapati bahawa wanita yang mempunyai kalsium diet kekurangan terdedah kepada haid yang tidak teratur. Ada kes yang tak terhitung jumlahnya di mana wanita duduk kembali ke kitaran teratur selepas mereka ditempatkan di kalsium dan vitamin D3 tablet.

Perlindungan daripada Osteoporosis

Dengan mengembangkan dan mempertahankan kepadatan tulang anda, mineral ini memainkan peranan utama dalam mengurangkan risiko osteoporosis dan menjaga tulang anda dari balik rapuh dan rapuh.

Mengurangkan Pre-menopaus

Kekurangan kalsium dikenali untuk mencetuskan masalah pramenstruasi. Jadi, pastikan bahawa anda tetap tahap yang diperlukan untuk mempunyai tahap pra-menopause halus.

Baca makan udang mencegah osteoporosis

Membantu anda Kurangkan Lemak

Kesan melangsingkan pada kalsium adalah mendapatkan lebih menonjol, dan itu sangat penting terutama jika wanita ingin mendapatkan abs papan cuci. Namun, jika anda tidak tertarik pada meneguk susu anda, maka buah-buahan yang disebutkan di atas boleh menjadi jalan untuk menambah kalsium. Seiring dengan membantu dalam membakar lemak, kalsium juga memastikan bahawa kelebihan lemak tidak disimpan.

Untuk Tetap Menjaga Dari Penyakit Kardiovaskular Jauh


Tahap meningkat tekanan darah terikat menjadi pencetus utama pelbagai keadaan yang memberi kesan kepada jantung dan sistem saraf. Kalsium, bersama dengan kalium, dapat membantu anda untuk membuat anda tahap tekanan darah di bawah kawalan. Sebuah dosis yang sihat dari perlindungan kalsium anda dari ini risiko kesihatan utama yang ditakuti.

Secara ringkasnya, bahagian yang terbaik adalah bahawa anda tidak perlu melekat segelas susu untuk mendapatkan kalsium. Cuba buah-buahan yang kaya kalsium ini dan mendapatkan dos lazat kalsium.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon