Monday, July 25, 2016

10 Faedah Buah Bengkoang

Kandungan buah bengkoang yang menyebabkan faedah luar biasa untuk tubuh manusia

Banyak sekali faedah buah bengkoang untuk keperluan manusia. Baik itu untuk keperawtan tubuh wanita maupun untuk kesihatan dalam mengatasi berbagai macam penyakit. Daripada beberapa hasil penyelidikan yang dilakukan oleh para ahli, ternyata ada lebih dari 10 khasiat yang boleh anda rasakan dengan menggunakan buah bengkoang ini.

10 Faedah Buah Bengkoang

Faedah yang terdapat pada buah bengkoang sungguh luar biasa kurniaan alam yang telah di reka bentuk untuk membentuk pelbagai macam buah-buahan yang semulajadi dan bermanfaat untuk manusia. Hal tersebut boleh terjadi kerana adanya penyebab tentunya, hal inilah yang membuat buah ini sangat berkhasiat. Dari penelitian para ahli ada beberapa kandungan dari buah bengkoang sehingga buah ini menjadi salah satu buah yang sering digunakan oleh rawatan kecantikan dan kesihatan.

Kalsium

Kandungan inilah salah satu yang mampu membuat kehebatan buah ini digunakan banyak pihak untuk segala jenis kesihatan. Kerana kalsium yang terdapat pada buah bengkoang ternyata mampu untuk mengubah susunan hormon pada badan untuk bertindak balas lebih cepat dan bermanfaat untuk semua organ tubuh lainnya. Sehingga wajar, jika buah bengkoang digunakan setiap hari atau digunakan untuk rawatan wajah dan tubuh dapat menghasilkan sebuah kesan rintangan metabolik dengan baik. Kulit menjadi lebih tahan terhadap sinar ultra violet, tulang terhindar dari pereputan, dan lain sebagainya.

Baca faedah wortel untuk melembabkan kulit wajah

Kandungan inulin
Tolong diingat bukan "insulin!", Inulin adalah sebahagian dari gula tetapi mampu untuk menurunkan kadar gula anda dalam darah secara beransur-ansur tetapi pasti. Kandungan ini sebenarnya lebih diperlukan oleh manusia berbanding gula pada umumnya. Sehingga saat ini banyak para ahli sedang cuba untuk mengoptimumkan buah ini dengan cara mengambil inulinnya sebagai ramuan rawatan diabetes.
Baca buah durian mampu menjaga gula darah

Kadar air hingga mencapai 80% lebih

Tahap kadar air yang tinggi menghasilkan sifat "basa" pada buah ini. Kandungan dengan sifat "basa" dominan lebih diperlukan berbanding sifat "asid" yang masuk kedalam tubuh. Kerana dengan sifat basa, tubuh dapat berfungsi dengan sangat baik serta tidak mudah untuk demam dan masuk berbagai macam virus. Kekebalan tubuh semakin meningkat dan automatik tahap kecerdasan anda akan lebih baik jika sering mengambil buah ini. Dengan tahap "basa" yang cukup untuk diperlukan oleh tubuh manusia, secara sedar ataupun tidak sedar, hal ini akan sangat berpengaruh besar terhadap jalannya kelancaran sistem peredaran darah anda ke bahagian otak. Hal ini menyebabkan pelbagai perkara positif salah satunya mampu untuk mengaktifkan sel otak anda yang mati. Oleh kerana itu, jika kelembapan tubuh anda terus boleh dipertahankan, maka tahap konsetrasi anda akan terus meningkat, dan sangat baik untuk keperluan aktiviti sehari-hari tentunya.

Rotenon


Ini adalah kandungan yang terdapat pada umbi bengkoang. Beracun boleh digunakan untuk membunuh serangga. Adakah ini berbahaya untuk manusia? tentu tidak, ternyata para ahli menggunakan kandungan ini untuk membasmi kulat pada bahagian luar tubuh anda. Oleh kerana itu, hal ini semakin jelas mengapa buah bengkoang boleh bermanfaat untuk rawatan tubuh manusia. Kerana salah satu kandungan dari umbi bengkoang mampu untuk menghancurkan rangkaian cendawan, panu, ekzema, dan beberapa yang lain.

Serat

Kandungan yang terdapat pada bengkoang ini mampu menghilangkan berbagai macam penyakit dengan cara melancarkan pencernaan anda. Sehingga toksin, ataupun beberapa virus yang melekat pada tubuh boleh dibantu untuk keluar.

Baca buah duku Kaya dengan serat

10 Manfaat dari buah bengkoang

Dari beberapa kesimpulan yang telah rangkum, ada 10 manfaat yang bisa Anda dapatkan dengan cara mengkonsumsi ataupun meracik buah ini menjadi sebuah ramuan untuk bagian luar tubuh ataupun dalam tubuh.
  • Buah bengkoang ternyata mampu mengatasi permasalah penuaan pada diri anda dengan berkesan dan signifikan. 
  • Buah bengkoang mampu mengatasi permasalahan kulit anda seperti ekzema, cendawan, panu, dan lain sebagainya. 
  • Buah bengkoang membantu anda untuk mengatasi penyakit liver. 
  • Buah bengkoang jika dikonsumsi secara rutin, membantu meningkatkan penglihatan anda yang asalnya minus menjadi normal. 
  • Buah bengkoang sudah dikenal sebagai buahnya rawatan kecantikan, kerana memang mampu meningkatkan pigmen pada kulit anda menjadi lebih putih, bersih, segar, dan sihat. 
  • Buah bengkoang membantu untuk menghilangkan kedutan pada bahagian wajah anda ataupun seluruh bahagian badan. 
  • Buah bengkoang mampu meneutralkan tahap kolesterol dalam darah, sehingga bagi anda yang sedang mengalami kolesterol tinggi, boleh mengatasinya dengan sering mengambil buah bengkoang ini. 
  • Buah bengkoang membantu mengimbangi sel darah merah anda dengan sel darah putih, sehingga hal ini sangat membantu mengekalkan kestabilan kesihatan beserta daya tahan tubuh anda. 
  • Buah bengkoang mampu menyuburkan rambut, serta menghilangkan permasalahan rambut seperti kelemumur, rambut gugur, ataupun rambut bercabang. 
  • Meningkatkan kelembapan yang sempurna untuk tubuh anda. Hal ini boleh dilakukan dengan cara lulur ataupun dimakan setiap hari. 

Segalanya perlu proses, tetapi dengan rutin yang konsisten maka hasil baiknya pun akan dapat anda rasakan hingga kehidupan masa depan. Lebih baik pelan tetapi pasti, dari pada mengambil ubat untuk hasil cepat tetapi membuat sebuah permasalahan baru kedepannya. Mulakan saat ini melakukan kehidupan dengan sihat, kerana kesihatan adalah sebahagian dari kekuatan hidup anda. Semoga ulasan mengenai faedah buah bengkoang ini dapat membantu anda untuk menambah maklumat berharga.

Demikian ulasan menarik mengenai buah bengkoang yang mempunyai faedah sebanyak 10 macam dan bahkan lebih, kerana para ahli kajian terus berupaya untuk mengembangkan serta mempelajari dari keunggulan buah tersebut. Perihal ini adalah sebuah maklumat berharga kerana anda saat ini sudah tidak perlu bimbang untuk mendapatkan rawatan kecantikan serta pelbagai macam kesihatan ternyata boleh dengan memakan buah tersebut. Oleh kerana itu, mulai saat ini elakkan ubat-ubat kimia yang berbahaya, serta rubah pola hidup anda dengan mengambil rutin buah bengkoang.

4 komentar

Assalamualaikum salam sejahtera warga groupπŸ“’
πŸ’ Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni yeπŸ“’πŸ˜‰

1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit lutut kronik dan masalah saraf sendi2 dan juga kisah hidup pesakit kanser stage 1 sampai stage 4, pesakit gout kronik dan juga produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.

2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau. Kanser yg sudah merebak ke organ-organ lain pun boleh diubati insya Allah.☺πŸ‘πŸ»

3)Pengamal perubatan herba ni dah banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser,sakit saraf,sakit lutut dan gout. Ramai yg dh pulih.

4)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.

5) Puan Rasmani Binti Md Noh psakit lutut kronik yg terpaksa jalan mengesot esot atas lantai dan klau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi bunyi tulang yg sangat sakit. Hendak masak terpaksa gunakan kerusi sebab xmampu berdiri lama2 dan lepas 6 hari minum dah mampu berjalan lancar dan saraf kaki dah tak tegang dah. Mampu masak berdiri semula. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

6) Sepanjang sy kenal ramai pesakit, antara dikalangan kawan-kawan sy juga, pesakit gout pun boleh sembuh dgn cepat , abang sy sendiri minum untuk gout, kalau dlu die bergantung kepada ubat klinik ,sekarang dh sembuh dn gout susah nak dtg dah walau kadang kala ada makan seafood.

Sy share melalui pengalaman sy sendiri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sendiri pun guna produk die (jus herba) dah 5tahun setia walaupun sembuh terus juga minum sebagai supplement.

Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar kanser yg tepat .πŸ’ͺ🏼

▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
Skg sudah sembuh dari kanser.
..........................................................................
▪️Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan 1 tahun saja untuk hidup. Beliau setia dengan jus herba ini selama lebih 6tahun.
Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
Terkini (2020): Beliau pernah ditemuramah dlm rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangan beliau menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.
………………………………………………………………………....
▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
..........................................................................
▪Puan Musriharni pesakit asma kronik sejak kecil yang terpaksa menggunakan healer setiap hari. Beliau juga pesakit (GERD) yang menyebabkan berangin satu badan sehingga terasa ke pinggang. Perut membuncit dan mengeras kerana terlampau banyak angin sampai sesak nafas dan anxiety akibat nya menggigil dan seram sejuk.
Sekarang kesihatan Alhamdulilah semakin baik, gastrik dan anxiety dah takde dan asma pun tak perlu guna healer lagi. Paru2 dah elok semula.
..........................................................................
▪Puan Rohana Binti Ismail seorang yang cergas dan aktif dalam mendaki gunung termasuk gunung Kinabalu dan lain2 gunung di Malaysia tapi sejak sakit bengkak lutut, segala aktiviti lasak terpaksa dilupakan sehingga nk turun tangga di ofis pun terpaksa turun bagaikan ketam turun tangga sebab lutut bengkak. Setelah minum jus ini, dalam masa 1 minggu saja kaki beliau dah semakin sembuh semula. Bengkak dah surut dan dlm msa 2 mingu saja mampu berjoging kembali, naik bukit dlm 8km jauh nya dah tak sakit2 dah lutut.
..........................................................................

Call order wasap@call- En Mohd Zuhairi 017-4687570

This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon