Monday, July 25, 2016

10 Faedah Buah Sirsak

Kandungan buah sirsak yang menyebabkan mampu memiliki banyak faedah pada tubuh manusia

Faedah buah sirsak untuk manusia saat ini sudah hampir dikenal banyak orang. Salah satunya adalah pembasmi penyakit kanser yang bersarang pada tubuh. Tetapi mungkin anda masih belum mengetahui lebih banyak lagi faedah selain untuk menghancurkan penyakit kanser. Dari beberapa kajian para ahli, ternyata terdapat 20 faedah dari buah durian belanda yang boleh membantu anda mengatasi permasalahan penyakit yang ada pada tubuh.

10 Faedah Buah Sirsak

Begitu luar biasanya faedah dari buah sirsak ini untuk tubuh manusia. Hal ini terjadi kerana kandungan yang terdapat pada sirsak ternyata sesuai dan mampu mendorong responsif organ tubuh anda menjadi lebih baik lagi. Jika kita singgung istilah kandungan buah sirsak ini, terapat beberapa yang penting dan berpengaruh besar sehingga penyakit di atas boleh diatasi dengan mudah.

Serat

Buah sirsak, kandungan serat dari buah sirsak ini memang lebih banyak dari kandungan lain. Wajar jika manfaatnya pun boleh mencapai 20 bahkan mungkin lebih. Serat yang terdapat pada buah ini mampu melancarkan sistem pencernaan anda. Pencernaan lancar maka sangat mudah anda membuang berbagai macam virus, kolesterol, toksin, dan beberapa perkara lain yang berbahaya. Kandungan serat sudah banyak diteliti, mampu mengurangkan berbagai macam keluhan tubuh jika terjadi hal-hal seperti benjolan di dalam, kerosakan atau sobeknya salah satu organ dan lain sebagainya.

Fruktosa

Kandungan gula yang terdapat pada buah sirsak ini bukannya meningkatkan kadar gula dalam darah anda tetapi malah membuat stabil gula dalam darah anda. Herankan? Itulah kehebatan buah ini, mereka mampu memberikan hasil yang seimbang berbeza daripada gula pada umumnya. Sehingga kandungan fruktosa ini bukan hanya untuk menstabilkan kadar gula saja tetapi salah satu penggalak tenaga yang boleh anda gunakan untuk menyokong jantung bergerak lebih baik.

Karbohidrat

Kandungan yang terdapat pada buah sirsak ini justru hampir sama seperti beras. Tetapi perbezaannya adalah karbohidrat yang terdapat pada sirsak lebih cepat terurai menjadi tenaga yang mana manusia hidup segala-galanya berasal dari tenaga. Dengan mudahnya tenaga terbentu di dalam tubuh, maka segala peredaran darah akan lancar dan tersebar merata dari hujung kaki hingga ke atas kepala. Dengan demikian, maka wajar salah satu faedah buah ini adalah membuat anda bijak, sihat, neutransmitter meningkat, dan segar.

Vitamin C

Kandungan yang terdapat pada buah sirsak ini ternyata lebih mudah diserap berbanding vitamin C yang teradapat pada ubat-ubatan yang dibuat oleh bahan kimia. Hal ini sangat membantu sekali untuk perkembangan serta pergerakan seluruh bahagian tubuh manusia. Tanpa adanya vitamin C manusia akan sukar untuk menahan berbagai macam penyakit, kerana gunanya kandungan tersebut salah satunya adalah peningkat anti bodi serta mengaktifkan dan menguatkan metabolisme setiap rangkaian tubuh manusia.

Buah dikonsumsi secara rutin berbeza dengan ubat, jika ubat diambil secara rutin maka anda akan pergantungan dan membuat sebuah penyelesaian masalah satu tetapi akan berakibat menghasilkan masalah baru yang lebih dari satu. Tetapi jika mengambil buah-buahan, anda akan mengatasi satu masalah tetapi dapat menghasilkan sebuah tahanan baru yang akan mengelakkan anda dari banyaknya masalah di kemudian hari. Oleh kerana itu, faedah buah sirsak ini semoga dapat menjadi alternatif terbaik anda untuk kesihatan yang diperlukan bukan hanya hari ini sahaja tetapi untuk masa depan yang cerah.

10 Manfaat dari buah sirsak (durian belanda)

Berikut 10 manfaat dari buah durian belanda yang boleh menjadi rujukan terbaik anda untuk kesihatan:
  • Buah sirsak mampu meredam rasa sakit pada bahagian perut yang disebabkan oleh penyakit gastrik kronik. 
  • Buah durian belanda mampu menghilangkan toksin di dalam tubuh akibat sering bepergian keluar rumah dan banyak menghirup karbon dioksida. 
  • Buah sirsak mampu membantu mempercepatkan penyembuhan organ tubuh bahagian dalam, dengan meningkatkan proses regenerasi sel pada setiap organ tubuh yang terkena luka. 
  • Buah sirsak mampu meningkatkan metabolisme anda, sehingga tubuh menjadi lebih segar dan tidak mudah letih. 
  • Buah sirsak mampu menguatkan anti bodi yang berfungsi untuk menahan virus yang berasal dari luar. 
  • Buah sirsak mampu meredam penyakit demam beserta panas tinggi, akibat beberapa virus demam seperti DBD, Typus, dan lain sebagainya. 
  • Buah sirsak mampu mengatasi kanser hingga kepada peringkat kanser kronik. 
  • Buah sirsak mampu mengatasi tumor ganas, dan biasanya dicampur dengan kulit beserta daun pucuk tanaman sirsak yang di racik dengan beberapa cara tradisional, sangat ampuh asalkan bertekad untuk rutin meminum rasa pahitnya yang luar biasa. 
  • Buah sirsak mampu mengatasi risiko penuaan akibat kekurangan pigmen kulit yang terlalu fokus bekerja dengan tekanan tinggi. 
  • Buah sirsak mampu mengurangkan kedutan pada kulit anda jika masa usia tua. 

Baca Kulit nampak awet muda dengan buah durian

Demikian maklumat kesihatan ulasan singkat tentang faedah buah sirsak tersebut yang mungkin boleh menjadi sebuah rujukan berharga bagi anda mengenai buah ini. Perihal ini bukanlah buah yang anda bandingkan seperti ubat kimia yang mampu efektif secara cepat dan serta-merta. Segalanya perlu proses, oleh sebab itu sebaiknya anda mengambil buah ini jangan ketika sakit saja, tetapi dirutinkan menjadi konsumsi sehari-hari untuk menerima segala macam penyakit yang nanti akan mengganggu segala aktiviti tentunya. Biasakan untuk tidak meremehkan penyakit, kerana kesihatan anda adalah kekuatan yang diperlukan untuk kehidupan anda saat ini dan masa depan.

Baca Faedah Daun Durian Belanda Sebagai Ubat Herba

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon