Friday, September 9, 2016

Merawat Penyakit Kanser dengan Bumbu Dapur

Merawat Penyakit Kanser. Ternyata tanaman herba dan juga rempah dapur yang sudah kita kenal sejak dulu mempunyai khasiat yang sangat baik sekali untuk kesihatan tunuh, salah satunya pada gangguan pencernaan.

Merawat Penyakit Kanser dengan Bumbu Dapur

Keunggulan bumbu dapur ini tidak boleh diragukan lagi, kerana beberapa penelitian membuktikan bahawa bumbu dapur ini boleh mengatasi masalah penyakit kanser. Untuk itu bagi anda yang diserang penyakit kanser maka gunakanlah bumbu dapur ni sebagai ubatnya. Selain bumbu dapur boleh dijadikan ubat untuk penyakit kanser, ternyata juga boleh meningkatkan selera makan. Bahkan bukan hanya itu saja tetapi rasa nyaman pada perut. Lalu bumbu apa saja yang boleh menyembuhkan penyakit kanser ini? Penasaran kan? Untuk itu, semak maklumat lebih lanjut yang ada dibawah ini.

Baca mencegah Penyakit Kanser dengan faedah daun kelor

bumbu dapur yang boleh menyembuhkan penyakit kanser


Peppermint
Bumbu dapur ini dipercayai dapat merawat penyakit cirit-birit, perut kembung, dan gangguan pencernaan lain. Selain itu juga pudina ini juga boleh mengendurkan otot perut anda yang sedang tegang, dengan begitu dapat memberikan rasa nyaman pada perut serta pelancarkan proses pencernaan pada tubuh. Bahkan pudina ini juga boleh menghilangkan rasa mual pada anda akibat rawatan kanser yang dijalani.

cabe Merah
Bumbu yang satu ini selain boleh dibuat sambal, ternyata boleh juga dibuat ubat untuk kesihatan tubuh. Kerana didalam cili merah terdapat kandungan capsaicin adalah sebatian yang dapat mengurangkan rasa sakit. Apabila anda sapukan pada bahagian yang dialami merasa sakit. Namun menyapu cili ini sangatlah berbahaya sekali bagi tubuh anda. untuk itu sebagai penggantinya Ana boleh menggunakan krim Capsaicin.

kunyit
Tanaman kunyit ini mempunyai banyak sekali manfaatnya untuk kesihatan tubuh. Sebab dalam tanaman kunyit ini terdapat kandungan sebatian antioksida yang tinggi. Selain itu juga kunyit ini boleh mencegah penyakit radang, menobati jenis kanser dan mencegah diserang penyakit kanser. Untuk itu agar tubuh anda selalu sihat, maka konsumsilah kunyit ini.

Baca 10 Faedah Kunyit Sebagai Herba Tradisional

Itulah beberapa makanan yang boleh anda pengambilan untuk menyembuhkan penyakit kanser. Semoga maklumat diatas yang kami berikan mengenai bumbu dapur yang boleh mengubati penyakit kanser bermanfaat.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon