Wednesday, August 3, 2016

Ubat Alternatif untuk Penyakit Ambeien

Maklumat kesihatan Ubat Alternatif untuk Penyakit Ambeien. Penyakit buasir ini bukan disebabkan kerana kekurangan serat saja tetapi juga kerana terlau lama duduk juga. Jadi jika anda terlalu banyak atau terlalu lama duduk boleh mencetuskan timbulnya penyakit buasir ini. Ambeien ini berlaku disaluran pencernaan, tetapi bagi anda yang mengalami buasir ini jangan terlalu cemas kerana penyakit ini boleh diubati.

Namun bagi yang tidak menderita buasir harus harus tetap menjaga kesihatan agar tidak diserang penyakit ini. Kerana mencegah itu lebih baik dari pada mengubati. Lantas bagaimana dengan yang menderita penyakit ini. simak lansirannya berikut ini.

Ubat Alternatif untuk Penyakit Ambeien

Ubat alternatif Ambeien

Daun Sosor itik

Selain mengambil buah ada lagi cara yang boleh anda terapkan untuk menyembuhkan penyakit buasir ini, yakni dengan memakai Sosor itik. Tumbuhan ini boleh digunakan sebagai ubat buasir. Sosor bebek ini adalah salah satu tumbuhan yang banyak mengandungi air. Lalu, bagaimana cara membuat ubat ambiein dari tumbuhan Sosor itik ini? Caranya cukup mudah kok, tidak bikin anda pusing.
  • Pertama cuci daun Sosor bebebk ini sampai bersih kemudian diangin-anginkan hingga menjadi kering. Setelah itu tumbuk daun tersebut sehingga menjadi halus. 
  • Selanjutnya anda tinggal seduh dengan air panas. 
  • Jangan lupa tambahkan madu 1 sudu makan, minumlah ketika masih hangat. 
  • Agar anda cepat sembuh dari penyakit buasir ini maka minumlah ubat tersebut secara rutin. 

Banyak mengkonsumsi buah-buahan

Penyakit buasir yang anda derita sebenarnya disebabkan kurangnya pengambilan makanan berserat. Makanan yang mengandungi serat ini sangat baik sekali bagi orang menderita penyakit buasir, untuk itu bagia anda yang menderita penyakit buasir segeara mengambil makanan yang kaya akan seratnya. Adapun makanan yang berserat banyak ini salah satunya adalah buah. Memang buah itu banyak macamnya tetapi Cuma hanya beberapa buah sahaja yang kaya akan seratnya, seperti buah pisang, betik, dan jambu biji.

Baca faedah buah mengkudu boleh menyembuhkan sakit ambeien
Itulah beberapa obat alternatif yang dapat digunakan untuk mengobati penyakit ambeien. Informasi diatas yang kami berikan mengenai obat alternatif untuk penyakit ambeien Semoga bermanfaat.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon