Saturday, August 20, 2016

Tips Mencegah Penyakit Alzheimer

Tips Mencegah Penyakit Alzheimer. Alzheimer ini lebih dikenal dengan penyakit nyanyuk. Seringkali penyakit ini dihidapi oleh orang yang sudah lanjut usia, namun sekarang bukan orang lanjut usia saja. Walaupun usianya masih muda tetapi sudah mengalami penyakit nyanyuk ini. Penyakit ini di usia muda boleh disebabkan oleh beberapa faktor. Salah satunya penyebabnya yaitu gaya hidup yang tidak benar. Ini kerana orang yang menderita penyakit alzheimer ini mengalami kemunduran daya ingatnya. Tetapi penyakit ini jangan dianggap remeh, loh. Sebab boleh mengganggu aktiviti sehari-hari. Lantas, bagaimana tips mencegah penyakit alzheimer ini? Penasaran kan bagaimana tipsnya. Yuk langsung saja kita simak bersama-sama lansirannya dibawah ini.

Beberapa Tips Mengelakkan Penyakit Alzheimer di Usia Muda


Tips Mencegah Penyakit Alzheimer

Rehat Cukup
Tahukah rehat yang cukup ini juga berpengaruh pada kesihatan anda loh? Jika anda sering lewat malam dan merokok maka perkara tersebut adalah tidak baik untuk kesihatan tubuh. Jadi yang seperti itu jangan dilakukan, sebab tubuh ini ingin memerlukan masa untyk rehat agar dapat memulihkan semua organ anggota badan. Untuk itu anda perlu berehat sekurang-kurangnya 8 jam dalam sehari. Kerana kesihatan tubuh sangat penting maka harus dijaga dengan baik-baik supaya tidak diserang penyakit alzheimer ini.

Komsumsi Makanan Sihat

Alzheimer ini adalah penyakit yang cukup berbahaya, konsumsilah makanan yang banyak mengandung antiosidan langkah yang tepat. Antiosidan ini terdapat dibuah-buahan, seperti buah anggur, epal, pisang, kismis, bluberry dan masih banyak buah-buahan yang lain.

Sukan Teratur
Adakah anda orang yang malah bersenam? Jika iya, maka ubahlah kebiasaan anda tersebut. Kerana sukan itu penting sekali bagi kesihatan kita, jika anda malas bersenam maka akan terdedah diserang penyakit di usia yang masih muda. Sedangkan bagi anda yang sangat sering melakukan sukan, maka kemungkinan diserang penyakit berbahaya itu sangatlah kecil sekali. Agar terhindar dari penyakit yang berbahaya ini maka lakukan sukan 3 kali dalam seminggu.

Baca Tips Sukan Yang Baik Dilakukan Ketika Diet

Itulah beberapa tips untuk mengelakkan penyakit alzheimer di usia muda. Semoga maklumat diatas yang kami berikan mengenai tips mengelakkan penyakit Alzheimer di usia muda bermanfaat.

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon