Wednesday, July 6, 2016

6 Faedah Epal Fuji untuk kesihatan

Faedah Epal Fuji untuk kesihatan - Amat sangat banyak sekali faedah buah-buahan untuk kesihatan tubuh. Salah satunya adalah epal Fuji. Faedah epal bagi kesihatan tidak akan ada habisnya jika dibincangkan. Salah satunya adalah epal fuji. Epal yang berasal dari Jepun ini telah dibangunkan di negara asalnya sejak tahu 1930. epal ini sekarang sudah sangat dikenal di beberapa negara termasuk Amerika Syarikat. Salah satu negara dengan penanaman epal fuji terbesar di dunia adalah di China, dan Negara China merupakan negara terbesar di dunia yang memperoleh pendapatan besar dari hasil epal ini.

Epal Fuji mempunyai warna merah muda dan rasanya sangat lazat dan manis banyak orang tertarik oleh jenis aple yang sangat popular ini. Sama dengan epal pada umumnya, epal fuji juga tetap mempunyai faedah yang sangat banyak untuk tubuh manusia.

6 Faedah Epal Fuji untuk kesihatan

Faedah Epal Fuji bagi kesihatan

Mencerahkan kulit wajah kusam

Epal Fuji tidak hanya berfaedah buahnya saja, tetapi juga kulit buahnya. Kulit epal sangat banyak diketahui mengandungi anti oksidan yang akan memperbaiki kulit dan mecerahkan dan sekali gus menyihatkan kulit. Salah satunya adalah mencerahkan dan menyihatkan kulit kusam. Caranyua kupas epal fuji, kemudian ambil kulit dan blender hingga halus, dan sapukan merata pada wajah sebagai makser. Gunakan topeng ini secara teratur selama seminggu, dan lihat apa yang terjadi selanjutnya

Baca faedah minyak zaitung utnuk kesehatan kulit

Mencegah diabetes

Diabetes merupakan penyakit yang menakutkan, kerana boleh menghilangkan kekebalan tubuh terhadap penyakit. Salah satu faedah dari epal fuji adalah mencegah diabetes. karena Kandungan fruktosa dalam epal fuji menjadikannya zat yang dapat perlahan-lahan diserap oleh tubuh dan akibatnya kadar gula dalam darah akan menurun.

Baca herba lain yang boleh mencegah diabetes

Mencegah penyakit Kanser


Faedah lain dari epal fuji adalah untuk mencegah kanser. kandungan antioksidan atau flavanoid yang tinggi dalam epal fuji membuat buah berwarna merah muda tersebut berfaedah untuk mengatasi dan mencegah radikal bebas yang merosakkan kulit. Selain itu, epal fuji juga mencegah kanser, seperti kanser usus besar, kanser kulit, kanser otak, kanser payudara dan lain-lain.

Mencegah penyakit jantung

Epal Fuji berguna untuk mencegah penyakit jantung, kandungan antioksidan dan quercetin di epal fuji menjadi sebab utama mengapa orang menderita sakit jantung harus mengambil epal ini.

Baca faedah teh hijau untuk mencegah penyakit jantung

Meningkatkan kekebalan tubuh

kekebalan tubuh dapat ditingkatkan dengan sering mengambil epal fuji, hal itu tidak lepas dari kandungan antioksidan yang terkandung dalam epal fuji. Sehingga Mengambil epal fuji secara teratur akan meningkatkan kekebalan tubuh dan melindungi tubuh daripada serangan pelbagai penyakit. kandungan vitamin C dalam epal fuji juga sangat baik untuk kesihatan tubuh.

Menurunkan kolesterol dalam tubuh

Bagi pesakit kolesterol sangat dianjurkan mengambil epal ini, kerana serat semula jadi yang terkandung dalam epal fuji ini dipercayai untuk menurunkan kolesterol yang ada dalam darah. Kolesterol dan lemak jahat akan dikeluarkan bersama-sama dengan najis, inilah pentingnya serat semula jadi yang terkandung dalam makanan dan salah satu makanan yang mengandungi serat alami tersebut adalah epal fuji.

Demikian maklumat kesihatan tentang sedikit ringkasan beberapa faedah dari epal fuji untuk kesihatan tubuh. Untuk mendapatkan kesihatan yang baik dan optimum, sangat dianjurkan bagi kita untuk mengambil buah ini secara teratur, sekurang-kurangnya 1 buah setiap hari. semoga berfaedah

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon