Monday, July 25, 2016

10 Faedah Buah Mangga Untuk Menjaga Tubuh Tetap Sihat

Ingin mengetahui 10 faedah buah mangga untuk menjaga tubuh tetap sihat? Buah mangga adalah salah satu jenis buah yang mudah ditemukan. Buah mangga ini memiliki beberapa jenis. Jenis-jenis buah mangga diantaranya mangga apel, mangga manalagi, mangga arum manis, mangga golek, dan lain sebagainya. Mangga memiliki bentuk yang lonjong dan juga ada yang bulat. Kebanyakan kulit buah mangga berwarna hijau dengan daging buah berwarna kuning. Terdapat biji yang berukuran besar didalamnya.

Pohon buah mangga tentunya mudah untuk ditanam. Buktinya banyak pekarangan rumah yang memiliki pohon mangga dan berbuah banyak. Buah mangga ini banyak dikonsumsi dalam sehari-harinya. Biasanya dikonsumsi setelah makan. Ada banyak faedah dari buah mangga yang bisa Anda dapatkan.

10 Faedah Buah Mangga Untuk Menjaga Tubuh Tetap Sihat

Faedah Buah Mangga

Berikut ini ada sekitar 10 faedah buah mangga untuk menjaga tubuh tetap sehat yang bisa Anda dapatkan :

Membantu untuk menyuburkan kulit

Faedah dari dalam buah mangga yang boleh didapati adalah membantu untuk menyihatkan kulit. Tentunya kandungan dalam buah mangga sangat baik dalam menjaga kulit tetap sihat dan cantik alami. Jika kulit mempunyai masalah tersumbat pada liang-liang kulit, boleh diatasi dengan buah mangga ini. Anda boleh dengan rutin mengambil buah mangga demi kesihatan kulit tetap terjaga.

Baca faedah buah zaitun boleh menjaga kesehatan kulit

Mencegah terjadinya penyakit asma

Penyakit asma adalah penyakit yang berkaitan dengan sistem pernafasan. Boleh saja asma disebabkan kerana faktor bawaan lahir atau persekitaran yang tidak sihat. Untuk mengurangkan risiko penyakit asma menyerang, boleh dilakukan dengan mengambil buah mangga. Buah mangga ini mengandungi beta karotena yang tinggi dan berguna untuk mengurangkan risiko terkena penyakit asma. Anda boleh terus mengambil buah mangga atau boleh mengolah menjadi jus buah-buahan. Tentunya dalam pembuatannya tidak menggunakan tambahan gula kerana mangga sendiri sudah mempunyai rasa manis.

Baca cegah asma dengan makan buah zaitun

Membantu untuk menjaga kesihatan mata

Buah mangga jika dimakan dalam tubuh juga akan mempunyai sisi positif, salah satunya yaitu boleh membantu untuk menjaga kesihatan mata. Kesihatan mata sangat penting dan perlu untuk diperhatikan. Mata ini adalah organ penglihatan yang penting dan digunakan setiap hari. Sehingga jika mata terganggu, penglihatan juga akan terganggu dan memberi kesan pada aktiviti yang akan dilakukan. Untuk itu pengambilan buah mangga untuk menjaga kesihatan mata. Karena di dalam buah mangga mengandung vitamin A yang cukup banyak. Vitamin A ini dapat menyihatkan mata dan menghindarkan mata dari penyakit mata seperti mata rabun dan gangguan penglihatan lain.

Baca cara menghilangkan mata panda

Membantu menjaga kadar kolesterol dalam tubuh agar tetap seimbang

Buah mangga jika dimakan akan mendapat banyak khasiat untuk tubuh. Salah satunya boleh untuk membantu menjaga kadar kolesterol dalam tubuh agar fungsinya seimbang. Kolesterol ini kebanyakan dikeluhkan oleh kaum lelaki atau wanita yang sudah memasuki usia lanjut. Akan mengalami gangguan pada tubuh jika kadar kolesetrol tubuh yang tinggi. Untuk itu pengambilan buah mangga setiap hari yang dapat menyediakan banyak vitamin C, serat, dan juga kandungan pektin yang berfungsi untuk menstabilkan adanya kolesterol dalam tubuh.

Mengatasi masalah anemia

Maslaah anemia atau kekurangan darah biasanya terjadi pada wanita. Namun hal ini tidak perlu dikhuatiri oleh wanita yang mempunyai aduan tersebut. Anda boleh dengan mudah mengambil buah-buahan semulajadi untuk menyediakan bahan-bahan untuk tubuh menambah darah. Buah mangga mengandungi banyak vzat besi yang dapat memenuhi keperluan wanita yang kekurangan darah akibat haid dan hal-hal lain. Selain itu buah mangga juga sesuai digunakan bagi wnaita yang sudah tidak mengalami haid atau menopause dan juga wanita yang sedang masa kehamilan. Pengambilan buah mangga ini setiap hari.

Menyihatkan sistem pencernaan dalam tubuh

Faedah dari buah mangga yang juga boleh anda dapatkan untuk kesihatan tubuh adalah menyihatkan sistem pencernaan dalam tubuh. Sistem pencernaan dalam tubuh berguna untuk memproses makanan yang sudah dimakan. Namun tentunya sebahagian orang mengalami masalah pada pencernaan. Mangga mengandungi banyak serat yang diperlukan tubuh. Sehingga membantu juga dalam melancarkan sistem pencernaan untuk dapat mengeluarkan sisa makanan melalui buang air besar secara rutin. Anda boleh mengambil buah mangga secara langsung atau membuatnya menjadi jus buah-buahan.

Membantu untuk menjaga tulang agar tetap sihat

Faedah yang boleh diperolehi daripada buah mangga yang selanjutnya adalah dapat membantu untuk menjaga kesihatan tulang agar tetap sihat. Tulang adalah bahagian tubuh yang penting. Kerana tulang boleh menegakkan badan dan mengekalkan tubuh dapat tetap berdiri. Tulang memerlukan kalsium dan juga vitamin K yang dapat menjaga kesihatan tulang. Dalam buah mangga ini menyediakan banyak sekali vitamin K yang dapat anda peroleh. Sehingga tulang akan tetap sihat dan tidak kekurangan nutrisi.

Mencegah penyakit kanser

Khasiat dari buah mangga bagi kesihatan tubuh adalah mencegah berlakunya penyakit kanser. Penyakit kanser adalah penyakit yang berbahaya dan boleh menyebabkan kematian. Untuk mencegah penyakit kanser, biasanya mengambil makanan yang banyak mengandung antioksidan. Antioksidan yang baik ini ada pada buah mangga. Antioksidan boleh melindungi beberapa bahagian tubuh yang penting. Diantaranya melindungi usus besar, payudara, darah, dan mencegah prostat. Sehingga kanser yang akan menyerang bahagian tubuh tersebut boleh diatasi.

Mencegah diserang penyakit jantung

Buah mangga jika dimakan juga akan membantu dalam mencegah diserang penyakit jantung. Penyakit jantung ini sangat berbahaya. Kerana jantung organ yang paling penting untuk memberikan kehidupan bagi manusia. Kandungan serat, kalium, dan vitamin yang besar di buah mangga dapat mencegah segala penyakit masuk ke dalam jantung. Untuk menjaga jantung agar tetap sihat boleh memperbanyakkan pengambilan kalium dan mengurangkan natrium. Anda boleh mengambil buah mangga setiap hari demi jantung anda yang sihat.

Membantu mengatasi masalah diabetes

Salah satu dari 10 faedah buah mangga untuk menjaga tubuh tetap sihat yang boleh anda dapat adalah membantu untuk mengatasi masalah diabetes. Diabetes adalah penyakit yang terdapat kelebihan jumlah gula dalam tubuh. Selain itu penyakit kencing manis boleh saja disebabkan kerana keturunan dari orang tua yang mempunyai riwayat penyakit kencing manis. Untuk membantu mengurangkan penggunaan gula dalam tubuh, anda boleh mengambil buah mangga. Buah mangga mengandungi glycemic yang rendah. Sehingga tidak akan meningkatkan kadar gula dalam tubuh.

Baca mengelakkan diabetes dengan makan buah terung

Selain beberapa faedah buah mangga yang telah disebutkan diatas, masih banyak lagi faedah dari buah mangga yang boleh anda dapatkan.

1 komentar

Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
..........................................................................
Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..๐Ÿ˜‰

9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay๐Ÿ‘‡๐Ÿป
En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


๐Ÿ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..๐Ÿคฒ๐Ÿผ


Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
Tp nanti dia akn blas jugak yer..
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon