Friday, August 12, 2016

Tips Diet Cepat Melunturkan Lemak

Maklumat kesihatan Diet Cepat Melunturkan Lemak. Melunturkan Lemak dengan Tips Diet Cepat - Anda ingin menjalani program diet yang cepat dan alami, namun dengan mudah dan tanpa merasakan kelaparan, berikut ini adalah tips diet cepat dengan menggunakan makanan yang dapat melunturkan lemak.

Makanan Yang Dapat cepat melunturkan lemak


Tips Diet Cepat Melunturkan Lemak

kacang pistachio
Kadar daripada kacang yang satu ini memang lumayan mahal, akan tetapi kacang pistachio mengandungi banyak protein baik dan rendah kalori. Dalam sebuah kajian mendedahkan bahawa dengan mengkonsumsi kacang pistachio ternyata dapat mengurangkan nafsu makan hingga mencapai 41%. walaupun rendah kalori kacang pistachio dapat mengenyangkan, sehingga tubuh akan menjadi tetap langsing.

buah berri
Semua jenis buah berri sangat sesuai untukdikonsumsi ketika sedang menjalani program diet. Buah-buahan kaya serat ini ternyata dalam setiap cangkirnyahanya mengandungi 50 kalori. Dalam sebuah kajian telah menunjukkan bahawa semua jenis berry juga mengandungi flavonoid tertentu yang boleh meningkatkan pengeluaran dari adiponektin. Adiponektin adalah sejenis hormon yang dapatmeningkatkan pembakaran lemak didalam badan. Oleh sebab itu, mengkonsumsi buah berri dapat menjaga tubuh sentiasa langsing.

Kinoa
Kinoa adalah sejenis biji-bijian yang tinggi protein serta bebas gluten dan juga kolesterol. Kinoa yang mengandungi banyak serat ini juga dapat membantu perut tetap merasa kenyang. Selain itu kandungan protein yang terdapat di kinoa boleh membantu mengurangkan keinginan untuk makan snek.

acar
Acar dengan takaran yang sedang mengandung kalori sebessar 7 kkal, sedangkan untuk mencernanya di perlukan tenaga lebih besar daripada itu. Oleh kerana itu tips diet cepat dengan menggunakan acar sangat tepat apabila anda ingin mendapatkan tubuh langsing secara cepat, agar anda tidak bosan, anda juga boleh menggabungkan beberapa keping acar dengan makan tengah hari anda.

teh hijau
Kandungan catechin dalam teh hijau boleh membantu melunturkan lemak pada tubuh, apalagi biladiimbangi dengan sukan. Katekin pada teh hijau berfungsi untuk menghambat penyerapan daripada glukosa dan juga lipid, sehingga dapat menolong kurangkan lemak yang terkumpul di dalam badan.

Dalam sebuah penelitian telah berjaya mengungkap bahawa minum teh ternyata dapat meningkatkan metabolisme tubuh, sehingga pembakaran lemak didalam badan menjadi lebih berkesan. Oleh kerana itu untuk mendapatkan hasil diet yang lebih maksimum cubalah untuk minum teh hijau setiap hari.Akan tetapiuntuk pesakit diabetes, sebaiknya konsumsi teh hijau adalah terhad

Baca Faedah Teh Hijau Sebagai Minuman

yogurt
Minuman yang satu ini sudah seharusnya anda masukkan ke dalam menu diet harian anda. Sebab dengan konsumsi yougurt sehari-hari dengan cara teratur dapat menurunkan lemak pada perut hingga 81%. Jadi apabila anda mengimpikan perut yang rata dan langsing, anda boleh cuba untukmengkonsumsi yogurt. Menurut sebuah kajian telah mendapati bahawa dengan mengkonsumsi 500 gram yogurt setiap hari maka boleh pengambilan kalori dapat dikuragi secara keseluruhan.

daging sirloin
Sirloin merupakan sebahagian dari daging lembu yang keras namun tidak mempunyai lemak. Sirloin sangat kaya akan protein serta serat, sehingga akan membuat perut menjadi merasa kenyang lebih lama.

selai Kacang
Menurut kajian, orang-orang yang mengkonsumsi mentega kacang yang banyak mengandungi lemak tak jenuh tunggal, lebih sedikit mempunyai timbunan lemak pada sekitaran perut. Cuba untuk memakan mentega kacang bersama-sama dengan roti gandum, maka keinginan untuk mengkonsumsi makanan ringan yang manis akan semakin berkurang.

Baca Faedah Kesihatan Kacang Soya

keju
Keju merupakan produk susu olahan yang kaya akan vitamin serta nutrisi seperti kalsium yang sangat diperlukan oleh tubuh. Kandungan asid linoleik dalam keju boleh membantu pembakaran lemak di dalam tubuh.

Alpukat
Selain teksturnya yang halus dan lembut avokado juga mengandungi lemak baik untuk tubuh. Kandungan karbohidrat yang terdapat didalam alpukat dapatmembuat perut menjadi kenyang. Selain itu apabila dibandingkan dengan makanan lain yang juga kaya akan karbohidrat, alpukat tidak akan mencetuskan lonjakan gula darah

Baca Faedah Buah Alpukat Untuk Konsumsi Dan Asupan gizi Anak

Telur
Dalam peneltian terbaru telah berjaya terungkap bahawa mengkonsumsi telur pada saat menjalani program diet dapat menghilangkan berat badan dengan cepat. Di dalam telur terkandung vitamin B12 yang sangat bermanfaat untuk dapat membantu melunturkan lemak di dalam tubuh. Selai itu telur juga boleh membuat perut menjadi kenyang lebih lama, sehingga dapat mengawal nafsu makan anda.

Baca Faedah Beras Merah untuk Diet dan Kesihatan

Sila Tulis Komentar
EmoticonEmoticon